ХХ ғасырдың 20-30 жылдарындағы білім беру жүйесі мен ғылым ашық сабақ
«Ы.Алтынсарин атындағы орта мектебі»КММ-де 01.03.2023ж. тарих пәнінің мұғалімі Қазақстан тарихы пәнінен 8 «А» сынып оқушыларымен ашық сабақ өткіздім.
Сабақтың тақырыбы. ХХ ғасырдың 20-30 жылдарындағы білім беру жүйесі мен ғылым.
Зерттеу сұрағы: Білім мен ғылым саласының қандай жетістіктері мен кемшіліктері болды?
Сабақтың мақсаты: -ХХ ғ. І жартысындағы Қазақстанда білім мен ғылым саласының дамуын сипаттай отырып, жетістіктері мен кемшіліктерін талдап, маңыздылығына баға беру; |
-Кеңестік саясаттың қазақ тіліне тигізген әсерін анықтау.
Сабақтың мақсатына жету барысында, оқушылардың пәнге деген қызығушылығын артыру барысында бірнеше тиімді әдіс- тәсілдерді қолдандым.
Оқу тапсырмасын сұрау барысында «Шеринг» әдісін қолданып сұрақ-жауап алу арқылы оқушылардың ойларын қозғап сабаққа көңілдерін бұрғыздым.
Ой шақыру. А.Құнанбаевтың «Ғылым таппай мақтанба» өлеңін талқылау. Яғни осы өлең жолдарын өзім айттып бастап, оқушыларға жалғастырту арқылы олардың өлеңнің мән мағанасыны туралы көзқарасын білу арқылы жаңа сабақ тақырыбын аштым. Тақырыпқа сай «Кинометафра» әдісін қолданып ой бөлістік. Оқушылар алдына берілген мәтіндермен көрген бейне жазбаны пайдалана отырып келесі тапсырмаларды жасады.
1- тапсырма.
P – саяси фактор
E – экономикалық фактор
S – әлеуметтік-мәдени фактор
T – технология (прогресс саласы, ғылыми-техника ) бұл тапсырмада оқушылар тақырыпты әр түрлі факторлар арқылы талдау жасады.
2-тапсырма: «Түртіп алу стратегиясы» Жеке жұмыс мәтін бойынша негізгі ақпаратты жазыңыз.
Оқушылар кесте толтырады. Кестеге оқулықтардың авторлары мен Жоғары оқу орындарын анықтап, жазады және практикалық жұмыс жүргізеді.
ХХ ғасырда білім мен ғылымның дамуы | |
Алгебра оқулығының авторы: |
|
География оқулығының авторы: |
|
Қазақстан тарих оқулығының авторы: |
|
Ашылған жылы | Жоғары оқу орын атауы |
1926 ж. |
|
1928 ж. |
|
1929 ж. |
|
1930 ж. |
|
1934 ж. |
|
3- тапсырма. Кеңес үкіметі кезіндегі қазақ тілі мәселесін анықтаңыз. Жеке жұмыс
Оқушылар қазақ тілінің жағдайына әсер еткен 2 факторды анықтады.
4-тапсырма: «SWOT» талдау ХХ ғасырдың бірінші жартысындағы білім мен ғылым саласының жағдайын талдаңыз. Жұптық жұмыс.
Сабақ барысында жеке және жұпттық жұмыстар болды. Оқушылар сабаққа белсене қатысты. Барлығы берілген тапсырмаларды жасай алды.